.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون بهزیستی مازندران:
کودکان مازندرانی سنجش بینایی می‌شوند

شمال نیوز: معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: امسال ضریب سنجش بینایی کودکان زیر 6 سال به 80 درصد می‌رسد.

رمضانعلی گلچوبی امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم برای سنجش بینایی کودکان زیر شش سال است، اظهار داشت: از اول آبان تا پایان آذر امسال سنجش بینایی کودکان توسط بهزیستی انجام می‌شود.

وی تنبلی چشم را یکی از شایع‌ترین علل نابینایی و کم‌بینایی در کودکان دانست و ادامه داد: آمار نشان می‌دهد شیوع بیماری تنبلی چشم در جهان دو تا پنج درصد است.

گلچوبی با بیان اینکه تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است، افزود: در حالی که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود فرد را از ناحیه چشم نابینا و کم‌بینا می‌کند.

معاون بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: چشمان برخی از کودکان با آنکه طبیعی و سالم به نظر می‌رسد، اما از دید کافی برخوردار نیست و باید در سن زیر پنج سال معاینه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هرچه درمان چشم تنبل دیرتر انجام می‌شود، احتمال درمان کمتر می‌شود، بیان داشت: به طوری که پس از هفت تا 10 سالگی درمان هیچ تاثیری در بینایی ندارد.

وی با اعلام اینکه بهزیستی استان در سال گذشته 73 هزار و 864 کودک زیر شش سال را مورد سنجش بینایی قرار داد، گفت: 66 درصد کودکان زیر شش سال استان در طرح سنجش بینایی مشارکت کردند.

گلچوبیبا بیان اینکه از کل تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی 12 درصد مشکوک به مشکلات بینایی تلقی شده و به مراکز تخصصی چشم پزشکی ارجاع داده شدند، ادامه داد: دو درصد از آن‌ها دچار بیماری‌های بینایی و تنبلی چشم بودند.

گلچوبی با اعلام اینکه سال گذشته بهزیستی مازندران با اجرای طرح تنبلی چشم یک‌هزار و450 کودک با مشکلات بینایی را شناسی و از نابینایی و کم بینایی پیشگیری کرد،متذکر شد: پایگاه‌های سنجش بینایی را شامل تمامی مهدهای کودک شهری و روستایی و مراکز بهداشتی است.

دانست و  خاطر نشان کرد:  شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به بهزیستی شهرستان مراجعه کنند.

معاون بهزیستی مازندران برنامه پیشگیری از تنبلی چشم را در سه سطح قابل اجرا دانست و ادامه داد: در سطح اول غربال‌گری توسط مربی و یا بینایی سنج در پایگاه‌های ثابت، سیار و نیز ارجاع به سطوح تخصصی‌تر، مرحله دوم اجرای موارد مشکوک به بینایی سنج‌های طرف قرار داد بهزیستی و در مرحله سوم، موارد بیماری شناسایی شده و برای درمان و تجویز عینک و یا عمل جراحی به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود.

گلچوبی با اعلام اینکه بهزیستی از افراد کم درآمد در این طرح حمایت می‌کند، بیان داشت: برای کودکانی که مشکل بینایی دارند در سطح دو و سه کل هزینه‌ها رایگان است.

وی افزود: در برنامه امسال قصد داریم با توجه بیشتر به مناطق روستایی و محروم استان ضریب نفوذ برنامه طرح سنجش تنبلی چشم را به  بیش از 80 درصد برسانیم، گفت: سه بار قبل از دبستان بینایی‌سنجی انجام می‌شود.

معاون بهزیستی مازندران متذکر شد: مرحله نخست سه تا چهار ماهگی، مرحله دوم دو تا سه سالگی و مرحله سوم پنج تا6 سالگی کودکان مورد معاینه سنجش بینایی قرار گیرند.

وی اذعان داشت: امسال برای نخستین بار تمامی کودکان هدف ما از طریق دستگاه‌های پیشرفته سنجش بینایی می‌شوند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 1 آبان 1392
از جناب گلچوبی انتظار میرود برنامه مدونی در خصوص پیشگیری از بیماریهای ژنتیکی به اجرا دراورند .تبلیغات لازم با توجه به پیشرفت علم و فن آوری نسبت به آگهی جامعه به این گونه موارد هشدارهای لازم داده شود . چون خودم قربانی عدم آگاهی نسبت به بیماریهای ژنتیک هستم توصیه می کنم لااقل مسئولین دراین مورد کوتاهی ننمایند چون هیچگونه درمانی ندارد. و به نوعی در تولد فرزند مشکل دارد مسئولین امور مقصرند . با تشکر از سایت شمال نیوز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.